Wil jij meer weten over webdesign? Bekijk dan deze kennisbank waarin ik antwoord geef op veel gestelde vragen

Klanten, groepen en kortingsregels

Je kunt kortingsregels aanmaken voor een specifieke klantgroep. Je zou op deze manier bijvoorbeeld alle klanten in de klantgroep “Medewerkers” een korting van X% toe kunnen wijzen.

Het aanmaken van een klantgroep vermeld ik hieronder.

Kortingsregel aanmaken

Je kan nu een kortingsregel aan gaan maken voor de betreffende klantgroep. Wil je dat de korting voor iedereen geldt? Vink dan alle klantgroepen aan, waaronder ook ‘NIET INGELOGD’ en ‘General’. Wanneer je alleen een korting wilt maken voor klanten met een account, kies dan voor ‘General’. (Dit is de klantgroep waar iedereen met een account standaard in valt.)

1. Ga naar ‘Promoties’ ยป ‘Catalogus prijsregels’
2. Klik op nieuwe regel toevoegen
3. Kies bij Klantengroepen de aangemaakte klantengroep
4. Stel eventuele voorwaarden in
5. Vul bij het tabblad ‘acties’ de gewenste korting in. Zorg ervoor dat je bij “Enable Discount to Subproducts” kiest voor “Ja”, wanneer je ook op de onderliggende simpele producten in een configureerbaar, gebundeld of gegroepeerd product korting wilt geven.

In dit voorbeeld geven we 5% korting.

Klanten toewijzen aan de nieuwe klantengroep

Je moet nu klanten toewijzen aan de aangemaakte doelgroep. Dit is niet nodig wanneer je een kortingsregel voor ‘NIET INGELOGD’ of ‘General’ hebt aangemaakt.

Je kan handmatig klanten toewijzen aan een klantgroep. Je zou dit kunnen gebruiken om specifieke kortingscodes of promotieregels toe te passen.

Klanten toewijzen aan een klantgroep:

Wil je klant toevoegen aan een bepaalde klanten groep, dan kan dit op de volgende manier:

1. Klanten > Beheer klanten
2. Klik op de klant die u in een bepaalde groep wilt plaatsen
3. Wissel naar het tabblad “Account informatie”
4. Pas de groep aan en klik op opslaan.