Ik verzorg uitstekende landingspagina's op basis van jarenlange ervaring en SEO kennis. Neem contact op voor meer informatie of een vrijblijvende offerte.

Landingspagina’s schrijven en bouwen

Landingspagina’s, je kunt er tegenwoordig niet meer om heen. Wanneer je organisch gevonden wilt worden, zul je ook landingspagina’s moeten maken. Wat zijn deze pagina’s precies, waar moeten ze aan voldoen en wat kun je ermee? Ik leg het je graag uit. Heb je landingspagina’s nodig voor jouw eigen site? Neem vrijblijvend contact op voor meer informatie.

Landingspagina

Voordelen van landingspagina:

  • Organisch beter vindbaar
  • Mobiel, Tablet en Desktop vriendelijk
  • Zoekmachine vriendelijk opgebouwd
  • Geschreven voor de juiste doelgroep

Wat is een landingspagina?

Een landingspagina is letterlijk een pagina waar jouw bezoekers moeten ‘landen’. Het is dus een pagina waarmee je klanten wilt trekken, wanneer ze een bepaalde zoekterm intypen. Met behulp van deze pagina kun je mensen naar jouw site lokken om bijvoorbeeld een bepaalde dienst of service onder de aandacht te brengen. Een voorbeeld, je hebt een webshop met allerlei kleding, maar wilt voor de winterperiode ook kersttruien gaan verkopen. Dan maak je een landingspagina over kersttruien om ook mensen die daarop zoeken naar jouw site te krijgen.

Organische vindbaarheid

Het doel is dat je organisch beter vindbaar bent. Dat wil zeggen, vindbaar via de zoekresultaten zonder dat je daarvoor hoeft te betalen. Een landingspagina schrijven is een kunst op zich. Het is geen kwestie van zomaar wat informatie op papier zetten, er moet goed nagedacht worden over de juiste zoekwoorden. Daarbij zijn tegenwoordig vooral long-tail zoekwoorden van belang. Dit zijn een aantal keywords bij elkaar of zelfs korte zinnen, waarop mensen zoeken via de zoekmachines. Diezelfde zoekmachines kijken vervolgens naar de relevantie van jouw landingspagina. Het heeft geen zin om talloze keren het zoekwoord te herhalen, zoekmachines als Google zijn inmiddels in staat om ook het grotere geheel te bekijken om zo te beoordelen of jouw pagina relevant genoeg is.

Linkbuilden

Wanneer jouw pagina met voldoende body (genoeg inhoud), komt de volgende stap: linkbuilden. Natuurlijk is het belangrijk om goede content te hebben op een landingspagina, maar vervolgens moet een pagina nog waarde krijgen. Die waarde krijgt een pagina wanneer je zelf vanuit een landingspagina naar andere pagina’s linkt (bijvoorbeeld naar diensten die je aanbiedt) en wanneer andere pagina’s naar de landingspagina linken. Het meest ideale is wanneer dit externe inkomende links zijn, maar ook op jouw eigen website kun je een mooi web van ingaande en uitgaande links creëren.

Doelgroep van een landingspagina

Een vaak vergeten onderdeel bij het maken van een pagina is het schrijven voor de juiste doelgroep. Het is belangrijk om in kaart te brengen wie jouw (potentiële) klanten zijn. Alleen op basis van die informatie is het mogelijk om een goede landingspagina te schrijven. Wanneer je jouw doelgroep kent, kun je de juiste aanspreekvorm hanteren, het taalgebruik aanpassen aan de doelgroep en hier ook qua opmaak rekening mee houden. Zo houd je de aandacht van de doelgroep vast en weet je zeker dat de juiste klanten bij je terecht komen.

Doel van jouw landingspagina

Een andere belangrijk aspect is het doel van jouw landingspagina. Wil je snel mensen doorsturen naar een andere pagina of wil je bijvoorbeeld dat mensen hun e-mailadres achterlaten? Zorg dan dat dit direct duidelijk naar voren komt. Maak een mooie banner, een duidelijke knop of werk met verschillende kleuren zodat de aandacht van de lezer direct naar het juiste onderdeel van jouw pagina getrokken wordt. Een ander doel van een landingspagina kan informeren zijn. Zorg dan voor relevante informatie die ook echt wat toevoegt aan jouw site. Bij een landingspagina gaat het niet om het schrijven van zoveel mogelijk content, maar om het verder helpen van jouw bezoekers. Een tekst hoeft ook niet eindeloos lang te zijn. Wanneer alle informatie aanwezig is op jouw landingspagina, hoef je niet verder uit te breiden. Dit maakt een tekst onnodig lang en gaat ten koste van de leesbaarheid.

Maak gebruik van data

Er zijn tegenwoordig volop programma’s beschikbaar om de statistieken van jouw pagina’s te controleren. Een voorbeeld hiervan is Google Analytics. Met dergelijke programma’s zie je direct op welke pagina’s jouw bezoekers binnenkomen, hoe lang ze op een pagina blijven en waar ze daarna naartoe gaan. Door handig gebruik te maken van deze informatie, kun je jouw landingspagina optimaliseren. Met kleine ingrepen kun je de bezoeker nog langer vasthouden of juist de goede richting insturen wanneer dat nog niet optimaal gebeurt. Een landingspagina optimaliseren heeft altijd als doel om de dienstverlening verder te verbeteren.

Landingspagina schrijven

Het schrijven van een landingspagina is dus een hele klus. Vaak is een landingspagina een tijdrovende klus of een financiële investering, maar wanneer je bedenkt dat een goede landingspagina voor een hoop leads kan zorgen is het absoluut de moeite waard. Een landingspagina schrijven is vakwerk en daarom is het belangrijk dat dit zorgvuldig gebeurt. MarcelMedia is gespecialiseerd in het maken van landingspagina’s.

Ik verzorg uitstekende landingspagina’s op basis van jarenlange ervaring en SEO kennis.

Neem contact op voor meer informatie of een vrijblijvende offerte.

Vaak al binnen 4 uur krijg je een persoonlijk antwoord.