Een goede Bouncepercentage is rond de 45% – 55% en alles daaronder is mee genomen! U kunt voor vragen altijd contact met mij opnemen.

Wat is een goede Bouncepercentage

U heeft Google Analytics en bekijkt deze statistieken regelmatig en uw Bouncepercentage staat gemiddeld op 60%. Maar wat is een goede Bouncepercentage? En wat betekent Bouncepercentage? Google Analytics en statistieken in het algemeen zijn een van de redenen waarom het Internet zo’n krachtig marketing medium is. Het legt bloot of een marketingactie of website werkt of niet. Ontzettend waardevol en goud waard voor degene die er mee om kunnen gaan. Want welke data is nu belangrijk en welke niet?

Wat betekent Bouncepercentage?

Het bouncepercentage is het percentage van alle bezoekers die de pagina waar ze binnenkomen weer verlaten zonder verder te klikken. Een bounce is als het ware het stop punt voor Google Analytics. Er kan niet meer verder worden gemeten. Uiteraard zal elk bezoek eindigen in een bounce maar het gaat Google vooral om de percentages.

Wanneer Google ontdekt dat een groot percentage van de bezoekers die Google naar jou toe stuurt gelijk weer weggaat zonder door te klikken, kan de conclusie van Google zijn dat je pagina niet overeenkomt met hetgeen dat de bezoeker zoekt. Waarom zou Google dan nog bezoekers naar je toe sturen? Gevolg: de pagina gaat zakken in de zoekresultaten.

Vanuit een internet marketing standpunt gezien is een laag bouncepercentage dus essentieel voor een goed lopende website. Google Analytics geeft dit percentage weer direct bij binnenkomst op het dashboard. Dit cijfer is het gemiddelde van de gehele website.

Elke pagina krijgt echter zijn eigen bouncepercentage. U kunt de bouncepercentage van elke pagina zien door op “inhoud” te klikken en dan op “pagina’s”. U krijgt hierdoor rechtsonder een overzicht te zien van alle pagina’s, de meest bezochte bovenaan, met er achter de bouncepercentages.

screenshot-google-analytics-bounche

Wat is een goede Bouncepercentage

Er zijn theorieën dat een een bouncepercentage onder de 25% niet haalbaar is. Rond de 35% ideaal is en boven de 50% reden voor zorg is. Ik analyseer veel statistieken van veel verschillende organisaties en moet zeggen dat dit strenge percentages zijn. Daarnaast merken we op dat branches en doelgroepen sterk verschillen.

Met andere woorden een goede Bouncepercentage is dus rond de 45% – 55% alles daaronder is mee genomen, daar boven is zorgwekkend. U kunt voor vragen altijd contact met mij opnemen.