Blog en nieuws

Google Panda Update 4.2

Google is begonnen met de uitrol van Google Panda Update 4.2. Anders dan de vorige updates zal dit keer de volledige uitrol maanden duren. Dat betekent dat de gevolgen pas op langere termijn zichtbaar zijn. Waar voorheen de effecten direct en duidelijk zichtbaar waren in Google Analytics of Google Search Console (voorheen GWT), zowel positief als negatief, zal dat deze keer minder duidelijk naar voren komen. Belangrijk om jouw website statistieken nauwlettend in de gaten te houden!

Google Panda heeft als intentie om de kwaliteit van de website te beoordelen. Met name de content aspecten van de website worden door Panda beoordeeld. Kwalitatieve en unieke content zijn daarbij de belangrijke waarden voor Google. Ten tijden van de introductie van Panda (2011) werden veel websites gestraft vanwege oppervlakkige content, content farms en een hoog ad-to-content ratio. Google bevestigde nogmaals dat Google Panda site-wide is en dus invloed heeft op uw gehele website. Het kan echter voorkomen dat sommige pagina’s in het begin weinig tot geen veranderingen tonen.

Google Panda update

Nieuwe kansen en nieuwe verliezers met Google Panda Update

Met de uitrol van een nieuwe Google Panda update biedt Google kansen aan websites die naar aanleiding van de vorige update gestraft zijn. Zij hebben weer kans om organisch goede posities in te nemen mits zij de juiste aanpassingen hebben doorgevoerd. Bij de uitrol van een nieuwe update horen ook weer verliezers en die zullen ongetwijfeld komen. Bij de vorige updates was het duidelijk waarneembaar. Nu zullen websites, vanwege de langere periode van uitrol, langzaamaan verkeer en posities zien wegzakken.

Zodra de eerste resultaten bekent zijn zal ik deze uiteraard met jullie delen. Heb je het idee dat je verkeer wegzakt of juist een toename ziet, laat het mij dan weten!

Advies hoe om te gaan met deze update?

Klik op de onderstaande knop en ik geef je advies op maat!

Neem contact op!