Website Audit

SEO Website Analyse

Geef je site een snelle gezondheidscheck

Vraag vandaag nog een SEO Audit aan, en je krijgt van ons een simpel overzicht die problemen laat zien van verschillende categorieën en hoe vaak ze voorkomen op je website. Verwerk deze aanbevelingen en ontvang meer relevante bezoekers op jouw website. Zodra je aanbevelingen hebt aangepast ontvang je van ons een nieuwe SEO audit om alle verbeter punten te bekijken.

SEO Advies Rapport bestaat uit:

  • Verbeterpunten
  • Optimalisatie on-page
  • Duidelijk overzicht met fouten

Vraag vandaag nog een adviesrapport aan voor €89,- exclusief BTW.

Vraag een website audit aan!

Essentiële websiteoptimalisatie

Helpt bij de vindbaarheid

Het gebruik van de ideale zoekwoorden voor jouw website, helpt bij de vindbaarheid. Maar er zijn natuurlijk nog veel meer factoren. Bijvoorbeeld de algemene instellingen om gevonden te worden door de zoekmachines. Voor een goede indexering, zijn er diverse factoren die geoptimaliseerd moeten worden. Wij kijken jouw website na op de volgende factoren:

  • Website Beveliging
    Om gebruikersdata te beveiligen is het belangrijk dat de website gebruik maakt van HTTPS, wat een veilig encryptie protocol is. Deze sectie bevat fouten gerelateerd aan de HTTPS die niet goed functioneert en het gebruik van HTTP-links.
  • Crawlen
    Al je SEO inspanningen zullen je geen resultaat geven als de zoekmachines je pagina’s niet goed kunnen scannen. Deze sectie bevat fouten die kunnen voorkomen dat zoekmachine crawlers je pagina goed kunnen scannen en indexeren.
  • Dubbele Content
    Dubbele content beïnvloed de SEO van een website negatief en leidt tot ranking problemen met website pagina’s. Door de fouten in deze sectie op te lossen, is het mogelijk problemen met paginas die dezelfde teksten hebben op te lossen.
  • HTTP Status Code
    Als de pagina’s van je website, links of bestanden, die een 200 status code moeten teruggeven, een andere status code teruggeven, kan je website problemen ondervinden met ranking en kunnen je pagina’s uit de index van de zoekmachines verdwijnen.
  • Gebruiksvriendelijkheid
    Je website moet gebruiksvriendelijk en intuïtief zijn. Deze sectie bevat aanbevelingen die je helpen om de gebruiksvriendelijkheid van je website te verbeteren.
  • Website snelheid
    Website snelheid beïnvloed het gedrag van gebruikers. Hoe langzamer een website laad, hoe meer mensen de website zullen verlaten, wat je bouncepercentage zal verhogen. Deze sectie bevat aanbevelingen die je helpen om de website snelheid te verbeteren.
  • Teksten en content
    Hoge kwaliteit tekstuele content is een belangrijk onderdeel van SEO. Door de fouten in deze sectie op te lossen, is het mogelijk een aantal statistieken op het gebied van content te verbeteren. We adviseren dat je zorgvuldig de content leest zodat je zeker weet dat het waardevol is voor klanten en dat het voldoet aan de kwaliteit standaarden.
  • Redirects
    Redirects gebruiken is een handige Seo-techniek die je helpt gebruikers naar de juiste pagina’s door te verwijzen wanneer een website of URL wijzigt. Redirects helpen ook om link-juice te behouden van de verwijderde websites. Deze sectie bevat fouten die te maken hebben met redirects die niet goed functioneren.
  • Interne links
    Interne links helpen zoekmachines websites te scannen omdat crawlers nieuwe pagina’s kunnen ontdekken door dit soort links. Interne links geven ook de mogelijkheid om link-equity te verdelen over de verschillende pagina’s van de website. Door fouten in deze sectie op te lossen, kun je de interne linking van je website verbeteren.
  • Externe links
    Externe links helpen ons om ideeën naar buiten te brengen met hoge autoriteit content. Wanneer dit soort links niet juist functioneren, wordt de seo van de website negatief beïnvloed. Deze sectie bevat aanbevelingen die je helpen om externe link fouten op te lossen.
  • Lokaliatie
    Als je website zich richt op mensen uit verschillende landen en regio’s, kun je niet zonder de hreflang -en html lang attributen. Door fouten in deze sectie op te lossen, is het mogelijk om je hreflang -en html lang attributen goed te laten functioneren.
  • Afbeeldingen
    Afbeeldingen geven je website een mooie uitstraling en maken het gemakkelijk voor de gebruikers om informatie te ontvangen. Tegelijkertijd kunnen veel niet-geoptimaliseerde afbeeldingen problemen veroorzaken met de website snelheid. Daarnaast is het belangrijk om alt-tags toe te voegen aan elke afbeelding om zoveel mogelijk voordeel te krijgen op het gebied van SEO.
  • Javascript
    Door JavaScript te gebruiken kunnen developers dynamische en interactieve websites ontwikkelen. Tegelijkertijd zijn JavaScript-bestanden normaal best groot en vertragen ze de website significant als ze niet geoptimaliseerd zijn. Los de fouten op die in deze sectie opgesomd staan, zodat JavaScript-bestanden de snelheid van je website niet hinderen.
  • CSS
    Geen website kan zonder css-bestanden omdat zij de website visueel aantrekkelijk maken. Tegelijkertijd kunnen css-bestanden die niet geoptimaliseerd zijn je website vertragen. Los de fouten op die in deze sectie opgesomd staan, zodat css-bestanden de snelheid van je website niet hinderen.
  • Mobiele optimalisatie
    Deze sectie bevat problemen en aanbevelingen om websites aan te passen voor mobiele apparaten. Als de website gebruiksvriendelijk is voor smartphones en tablets, heeft de website factoren die beter presteren voor zoekmachines, wat de gebruikerservaring en aantal conversies verbetert.
  • Prestaties
    Deze sectie bevat een set van kwaliteitsstatistieken welke gebaseerd zijn op de gebruikerservaring. Onder deze statistieken vind je de Core Web Vitals welke door Google worden meegenomen in het bepalen van de gebruiksvriendelijkheid van een website, en bevatten LCP (Largest Contentful Paint) welke de laadsnelheid van de belangrijkste content meet, FID (First Input Delay) welke meet hoe lang het duurt voordat een website reageert wanneer een bezoeker ergens op klikt, en CLS (Cumulative Layout Shift) welke de visuele stabiliteit meet tijdens het laden van een pagina.
  • AMP
    Deze sectie bevat problemen en aanbevelingen voor de technische implementatie van AMP pagina’s (Accelerated Mobile Pages) op de site. Als je AMP pagina’s goed werken, laden ze sneller op mobiele apparaten en verhogen ze de gebruikerservaring.

Optimalisatie on-page

Ontvang aanbevelingen die je direct zelf kunt doorvoeren

Naast de algemene optimalisatiemogelijkheden, is er ook vaak on-page grote winst te behalen. Niet alleen qua gebruik van de juiste zoekwoorden, maar ook door ervoor te zorgen dat alle belangrijke pagina-elementen zijn geoptimaliseerd. MarcelMedia kijkt naar de volgende factoren:

  • Is de paginatitel geoptimaliseerd?
  • Zijn de metagegevens goed ingevuld? Metatags en metadescriptions.
  • Zijn de zoekwoorden op de juiste manier in de tekst verwerkt en komen ze terug in de titel en de kopjes?
  • Maak je gebruik van H1, H2, H3 en verwerk je zoekwoorden in linkjes?
  • Zijn de afbeeldingen geoptimaliseerd? Zijn de alt-teksten ingevuld en zijn de afbeeldingen niet te goed?
  • Heb je de URL’s geoptimaliseerd en zijn de URL’s niet te lang?
  • Komen er geen gebroken linkjes of afbeeldingen voor op je pagina?
  • Hebben alle afbeeldingen een alt tekst?

Voor elk van bovenstaande punten ontvang je aanbevelingen die je direct zelf kunt doorvoeren, zonder enige technische kennis.

Optimale techniek aan de achterkant

Belangrijke factor voor ranking in Google

De klant ziet doorgaans niets van de techniek die jij aan de achterkant van je website gebruikt. Maar de techniek is wel een belangrijke factor voor jouw ranking in Google. Hoe beter de techniek, hoe hoger je komt in de zoekresultaten. Daarom kijken we bij de SEO check zeker ook naar het technische aspect van jouw site. We kijken onder andere naar:

  • Worden alle pagina’s op de juiste wijze geïndexeerd? Worden pagina’s uitgesloten en wordt er gebruik gemaakt van meta refresh?
  • Treden er fouten op door het gebruik van onjuiste code? Staan alle code-onderdelen goed ingesteld wordt er geen http/https gemixt?
  • Zijn alle URL’s in orde en wordt er gebruik gemaakt van canonical URL’s om aan te geven dat het gaat om de bronpagina?
  • Hoe ziet de linkstructuur van jouw website eruit? Werken alle links en welke links worden wel gevolgd en welke niet?
  • Hoe scoort jouw website op pagespeed-scores? Op welke punten is jouw website sneller te maken, zowel de desktopversie als de mobiele website?
  • Hoe doet jouw website het op mobiel? Is de website volledig responsive? Kunnen klanten ook op hun mobiel of tablet snel de juiste informatie vinden?

Vraag vandaag nog een adviesrapport aan voor €89,- exclusief BTW.

En je weet precies wat je moet doen om hoog in Google te komen!

Na het uitvoeren van de SEO check, ontvang je van MarcelMedia een adviesrapport met alle aanbevelingen. Deze aanbevelingen zijn zonder technische kennis te implementeren. Op naar meer bezoekers en meer klanten met de SEO check van MarcelMedia!

SEO Audit aanvragen

Door dit formulier te versturen ga je ermee akkoord dat wij de gegevens die je hebt ingevuld gebruiken om contact met je op te nemen en om een SEO check uit te voeren. Onze privacyverklaring vind je hier.