Tips voor het schrijven van een goede title tag

Zet je zoekwoorden vooraan in de title tag

Plaats de belangrijkste keywords altijd vooraan in de title tag. Dat helpt voor namelijk met je ranking in Google. Ook de lezer let op de keywords, dus als ze voorin de title tag staan klikt hij sneller door naar je site vanuit Google.

Schrijf een title tag die geschikt is voor CTR

Gebruikers klikken vanuit de zoekresultaten eerder op een title tag die ze aanspreekt. Dus: maak er een mooie zin van. Zoals je wellicht wel weet is CTR (waarschijnlijk) een ranking factor in Google dus de doorklik naar een mooie title tag levert je uiteindelijk hogere posities op.

Herhaal geen zoekwoorden in de meta titel

Door twee of drie keer je belangrijkste trefwoord te vermelden in de meta titel ga je niet beter scoren. Zo dom is Google niet. Het herhalen van je zoekwoorden in de title tag ziet hij eerder als vorm van spam.

Leesbaarheid

Zorg dat je title tag leesbaar is voor gebruikers. Hoewel de title in de balk bovenin je webbrowser nauwelijks opvalt zijn er altijd mensen die hem lezen. Als je twijfelt over de leesbaarheid van je title tag lees hem dan hardop voor. Dan weet je meteen of ie goed te lezen is.