Het verschil tussen upsells, cross-sells en gerelateerde producten
Ik krijg vaak de vraag wat nu precies verschil is tussen Up-selling, verwante producten en cross-selling. In eerste instantie lijken ze veel op elkaar. Veel webshop eigenaren kennen het verschil niet of halen ze door elkaar. In dit bericht leg ik uit wat deze opties zijn in de Magento webshops.
Overzicht
Magento en Woocommerce
Magento en Woocommerce bieden drie verschillende manieren van product promotie verkoop opties:
Up-sell Producten
Als een klant een product bekijkt, zijn de Up-sells voor dit product artikelen die de klant in plaats van het product dat bekeken wordt kan kopen. Deze producten kunnen van een betere kwaliteit zijn, duurder, populairder etc. Deze producten worden weergegeven op de product pagina zelf. Denk bijvoorbeeld aan een fotocamera van 199 euro. Als Up-Sell een fotocamera van 249 met extra opties.
Verwante Producten
Verwante producten verschijnen op de product pagina zelf in de rechter kolom. Het is de bedoeling dat de klant de verwante producten koopt naast het product dat bekeken wordt. Bijvoorbeeld bij een fotocamera extra batterijen of een opbergtasje.
Cross-sell Producten
Cross-sell producten zijn producten die gepromoot worden op de winkelwagen pagina, net voordat er betaald gaat wordt. Als een klant naar de winkelwagen navigeert, worden deze producten getoond als toevoeging aan de producten die al in de winkelwagen zitten. Ze kunnen gelijk gesteld worden met impuls aankopen, zoals tijdschriften en snoep bij de kassa’s in supermarkten.