Remarketing

Remarketing

Remarketing is een onderdeel van Google AdWords waarmee je waarschijnlijk onbewust bekend mee bent. Je kunt namelijk de bezoekers die jouw website hebben verlaten achtervolgen met (beeld)advertenties.

De herkenbaarheid van Remarketing

Wellicht heb je zelf wel een eens webshop bezocht, een artikel bekeken en heb je deze webshop verlaten. Vervolgens kom je op een andere website en zie je een advertentie van deze zelfde webshop! Herkenbare bedrijven zijn bijvoorbeeld Zalando en H&M. Dit is geen toeval.

Cookies en Lijsten

Binnen Google AdWords verzamelen wij lijsten van bijvoorbeeld alle bezoekers, bezoekers die een product hebben bekeken of bezoekers die jouw winkelwagentje hebben verlaten. Bij deze bezoekers wordt vervolgens een “Cookie” geplaatst, waardoor we deze bezoekers kunnen targetten. Wanneer zij dan op een andere websites komen die zijn aangesloten bij Google en ook advertentie ruimte beschikbaar stellen zorgen wij ervoor dat jouw advertentie aan deze doelgroep getoond worden.

Met Google AdWords kunnen wij mensen die in deze lijsten voorkomen tot 30 dagen lang jouw advertenties laten zien. Ook het aantal keren dat wij jouw advertentie aan iemand laten zien is in te stellen.