Remarketing

Remarketing

Remarketing is een onderdeel van Google AdWords waarmee u waarschijnlijk onbewust bekend mee bent. U kunt namelijk de bezoekers die uw website hebben verlaten achtervolgen met (beeld)advertenties.

De herkenbaarheid van Remarketing

Wellicht heeft u zelf wel een eens webshop bezocht, een artikel bekeken en heeft u deze webshop verlaten. Vervolgens kom u op een andere website en ziet u een advertentie van deze zelfde webshop! Herkenbare bedrijven zijn bijvoorbeeld Zalando en H&M. Dit is geen toeval.

Cookies en Lijsten

Binnen Google AdWords verzamelen wij lijsten van bijvoorbeeld alle bezoekers, bezoekers die een product hebben bekeken of bezoekers die uw winkelwagentje hebben verlaten. Bij deze bezoekers wordt vervolgens een “Cookie” geplaatst, waardoor we deze bezoekers kunnen targetten. Wanneer zij dan op een andere websites komen die zijn aangesloten bij Google en ook advertentie ruimte beschikbaar stellen zorgen wij ervoor dat uw advertentie aan deze doelgroep getoond worden.

Met Google AdWords kunnen wij mensen die in deze lijsten voorkomen tot 30 dagen lang uw advertenties laten zien. Ook het aantal keren dat wij uw advertentie aan iemand laten zien is in te stellen.